miércoles, 19 de mayo de 2010

Publicitat en línia: Portaventura

A través del diari La vanguardia he accedit a un anunci de Portaventura, el parc d'atraccions més visitat del nostre païs. A primer cop d'ull, el que més m'ha cridat l'atenció de l'anunci són les grans lletres que anuncien el nom del parc, i que quasi ocupen tot l'espai, a més d'una nena de no més de 10 anys que crida efuòricament, segurament en una de les grans baixades d'alguna atracció. Un altre detall important de l'anunci és que, a la seva esquerre, hi ha el logotip dels 15 anys que fa Portaventura, i en motiu del seu aniversari el parc fa un 15% de descompte als seus clients: Vet aquí el joc publicitari: 15 anys, 15% de descompte.
Un cop accedeixes al link, que et condueix a la pàgina oficial del parc d'atraccions, el primer que impacta és una fotografia d'una família formada per un pare, una mare i dos fills, fet que ràpidament ens fa adonar que el consumidor potencial de l'anunci són famílies de 4 unitats, ja que sinó el descompte no és vàlid. Així doncs, com que el diari La vanguardia és un diari destinat als adults, els publicistes han optat per posar-hi el seu anunci. No se'ls n'escapa ni una!
La indumentària de la família és d'allò més còmoda i fresca: shorts, camises de màniga curta i samarretes de tirants i inclús el barret de palla que duu el pare els dóna un toc estiuenc. A més, tant el pare com la mare porten bosses de compra del parc i un dels nens porta un barret amb el cap del logotip del parc, "el pájaro loco", per la qual cosa podem suposar que es tracta d'una família de classe mitjana-alta. El target del parc, doncs, han de ser famílies benestants, amb un poder adquisitiu mitjà-alt.
Una altra de les coses que m'ha cridat l'atenció de la pàgina web és tota la columna de links que hi ha a la banda esquerre amb ofertes de tot tipus, desde paquets de fi d'any o de nadal a primer nen o segon dia gratis. Sembla ser, doncs, que cada vegada anar a Port Aventura està més a l'abast de tothom, ja que qui actualment vagi al parc i pagui el que realment valen les entrades és ben bé que són ganes, eh Enriqueta...... jeje.
Els publicistes, doncs, se les empesquen totes per captivar-te o, si més no, fert-te entrar a la pàgina oficial d'allò que anuncien, ja sigui a través d'una fotografia impactant, un títol ben vistós o una oferta d'allò més temptadora.






1 comentario:

  1. Sí, tens raó, Maria, només una persona com ara jo seria capaç de pagar l'entrada sencera de Port Aventura per no aprofitar "totes les ofertes" que ofereix la publicitat. Però, pensem, jo només hi aniria quan realment volgués (quan les meves nebodes m'ho demanessin) no pas com les persones que aprofitant totes les ofertes acaben gastant més diners dels que tenen.

    ResponderEliminar